zaterdag 13 juli 2013

Mijn nagellakstash

Hoipippeloi!

Mijn eerste beautyartikel! Jeej!!
Ik wilde graag beginnen met mijn nagellakjes.

Ik heb er niet veel. Maar toch een aardig zooitje vergeleken met vriendinnen. Ik heb ze net geteld, het zijn er 56 en allemaal van verschillende merken. ik ga ze per merk behandelen.

Ten eerste:

 
Dit is zijn mijn glossyboxjes gevuld met nagellak. Ik heb zelf nooit een abonnement gehad op de Glossybox en heb deze dozen van een vriendin gekregen. Deze staat nu nog op mn kachel, maar straks wanneer het winter word en de kachel aangaat dan ga ik ze ergens anders neerzetten om uitdrogen te voorkomen.

 
Essie:

Van links naar rechts: Mint Candy Apple, Lapis of Luxery, Leading Lady, Go Ginza en Bordeaux
 
Mint Candy Apple is een mooie mintgroene kleur. Hij is erg groenig mintgroen, de meeste zijn toch iets meer naar de blauwe kant maar ik vind hem erg mooi. In de zomer draag ik deze graag als ik een ander mintkleurig kledingstuk aanheb.
Lapis of Luxery is een ietwat donkere babyblauw. Mooie frisse kleur voor in de lente!
Leading Lady, Wow ik was zo blij dat ik deze vond bij de DA tussen de 50%jes. Deze bordeaux rode kleur is zo onwijs mooi. mooie glitters die de gehele nagel bedekt. Dekt in 2 lagen en is op zn mooist in de volle zon! Ik blijf er naar kijken als ik hem op heb. Ohhh wat ben je mooi!
Go Ginza is een melkachtige lila kleur. Dekt mooi in 2 laagjes ondanks de lichte kleur, mooi op de tenen!
Bordeaux spreekt voor zich. Een hele mooie diep rode kleur. Een bordeaux rode nagellak die je in bezit moet hebben! Elegant en chic!
 

 
 
Catrice:
 
Van links naar rechts:Meet me at Coral Island, Miss Piggy's bff, Salmon and Garfunkel, Orange-Utan, Rasberryfields Forever, Karls says Trés Chic, Blue Cara Ciao en Fuchsiarama
 
Meet me at Coral Island is een mooie net niet donker roze kleur! De naam zegt dat hij beetje koraal is maar daar ben ik het niet helemaal mee eens. Voor de rest mooi lakje!
Miss Piggy's bff is een lichte mosgroene kleur. Ik kocht deze met het idee voor nailart en ik had nog niet echt een mooie middenweg groen. Dekt mooi in 2 lagen ondanks de vrij lichte kleur. Geeft wel af aan je nagels, dus je kan beter basecoat gebruiken.
Salmon and Garfunkel, alleen al om de naam koop je hem al. Mooie zalmkleurige nagellak. Dekt prima in 2 lagen! Mooi vooral als je een beetje bruin bent door de zon :)
Orange-Utan, Orginele naam, hoe verzinnen ze het toch steeds bij Catrice? Mooie lichtoranje kleur, dekt in 2 lagen.
Rasberryfields forever, zoals de naam zegt een mooie framboosroze kleur. Iets donkerder dan Meet me at Coral Island
Karl says Trés Chic, Mijn favoriete roze nagellak op dit moment. Deze nagellak is afkomstig uit de Ultimate Mate Nude lijn. Wat er "nude" aan is weet ik niet helemaal, daar vind ik hem iets te roze voor. Een mooie roze kleur die een beetje een paarsige ondertoon heeft.
Blue Cara Ciao, mooie "net wat donker dan gewoon blauw maar niet zo donker als donker blauw" goeie omschrijving yes yes xD. Dekt ook weer mooi in 2 lagen, geeft alleen wel af! Basecoat om dit te voorkomen!
Fuchsiarama, ik durf de naam niet eens hardop uit te roepen :P Mooie diepe roze kleur, dekt in 1 laag!
 Hema
 

Van links naar rechts: 833, witte basecoat, 816, 851, 01, 09, 18 (rapid blue), 10, 08, 15 (hurry green), 03, 16 en 03
 
Allereerst, de namen zijn heel saai van de Hema, van de 13 lakjes hebben er maar 2 een naam. Bummer Hema! Een hele grote!
 
833 komt uit de Longlasting lijn. Een mooie melkblauwe kleur. 3 laagjes nodig voor een echte dekking. Ik gebruik deze vaak voor nailart omdat ik hem persoonlijk te licht vind voor alleen op de nagels.
Basecoat, ja, basecoat ;) Ik vind hem zelf niet geweldig, maar dit kan ook komen door me eigen nagels. Geen enkele nagellak blijft echt lang zitten bij mij, ook niet wanneer ik basecoat gebruik. Ik gebruik deze voornamelijk om kleuren helderder te maken.
816 komt uit de Longlasting lijn. Een poppy oranje kleur. Leuk voor koninginnendag.
851 komt uit de Longlasting lijn. Zwart. Pikzwart. Dekt na 2 laagjes
01 komt uit de Diamond lijn. Een mooie koraal roze kleur met een hele subtiele shimmer.
09 komt niet uit de standaard lijn, Mooie lichtblauw, iets donkerder dan de volgende in de rij,
18 standaard lijn, Lichtblauw, mooi hemels blauw. een tintje lichter dan 09.
10 standaard lijn, Kobaltsblauw, Koningsblauw, hoe je het wil noemen ;) met een subtiele shimmer. Alleen wel jammer dat de mijne vrij snel "opdroogde" in mijn potje. Gelukkig heb je daar speciale middeltjes voor ;)
08 standaard lijn, donkerpaars met een hele hele hele hele lichte shimmer. Miskoopje, vond hem niet zo mooi eigenlijk, maar kan soms handig zijn voor nailart.
03 komt uit de Wetlook lijn. Een milky roze kleur, dekt heel slecht en streperig, met wat mazzel dekt ie soms in 3 lagen.
16 standaard lijn, een mooie parelmoer roze. brengt wat streperig aan en dekt na 3 lagen. Droogt ook ontiegelijk langzaam, ondanks dat als ie dan eindelijk goed droog is, is het een mooie nagellak
03 standaard lijn, nog een 03, jup alleen deze komt uit een andere lijn. Hier heb ik zelf ook minimaal 10 keer voor moeten kijken voordat het kwartje viel ^.^ Gouden shimmers. Nothing more nothing less. Te gebruiken als topcoat om een kleurtje mee op te pimpen
 
 
Essence
 
van links naar rechts: Glitter on me, Circus Confetti, Cool Breeze, Glow in the dark, Express dry drops, Hazelnut cream pie, Fabuless
 
Ik heb hier voornamelijk topcoats van zoals je ziet en de ouwe verpakkingen van de essence lakjes. Op de nude kleur staat zelfs nog new, wat dus al helemaal niet meer waar is maar ik kocht deze toen de nudetrend net in kwam.
 
Glitter on me, een glitter topcoat met losse mini ronde standaard glitters en staafjes. Heel weinig gebruiken anders zie je de kleur eronder niet goed meer. Hologlitters trouwens ;)
Circus confetti, een best wel bekende glitter topcoat in beautyland, menig meisje vecht erom maar bij mij bij de Kruidvat liggen er altijd een heleboel. Een glitter topcoat met Hexglitters in rood, blauw, groen, roze en ooooooooh hij heeft zoveel kleurtje en hij is zooooo PRETTY!!
Coolbreeze, een mooie glitter topcoat met holo Hexglitters. Alsof er ijssterren op je nagels zitten! Mooi op donkere nagellak!
Glow in the dark, zoals de naam al zegt, glow in the dark topcoat, ik heb deze nog niet echt kunnen uitproberen of het daadwerkelijk glow in the dark is, zowieso werken deze op die blauwe lampen die je in discotheken heb en niet zoals dat ze echt licht geven in het donker. Deze laat op je nagellak een lichte paarse gloed achter
Express dry drops, sneldroog druppels, uitvinding van de eeuw! Ik ben nog wel eens zon muts die niet kan wachten tot der nagellak daadwerkelijk droog is en dus al te snel dingen gaat doen waardoor je nagellak gewoon keihard verpest is. Een paar druppeltjes, 5 seconden wachten et Voila! Droge nagels! Laten wel een vettig laagje achter dus even je handen wassen erna, en ook nog een topcoat gebruiken. De druppels garanderen geen langere houdbaarheid op je nagels.
Hazelnut cream pie, een ouwe verpakking van de Nude glam lijn (als die er uberhaubt nog is, ik weet het eigenlijk niet) Een echte nude kleur, een my nails but better kleurtje
Fabuless, zwart met een shimmer, neigt beetje naar donker grijs. Oude verpakking van de Colour en go lijn
 
Etos
 
van links naar rechts: Silver star effect nails, 20, 412?, Topcoat, 36

 
Zelfde als Hema! Ik wil namen jongens!!
 
 
Silver star effect nails: glitter nagellak, zat ooit in kerstpakket van mijn moeder. Uitgedroogt en ik vind hem zelf niet mooi verdelen.
20,  ik weet niet zeker of dit nou het nummer is maar die stond onderop het flesje. Ik had nog geen bruine nagellak dus kocht deze. Bruin met een lichte shimmer. Gebruik hem meestal voor nailart want alleen deze kleur vind ik hem niet mooi.
412, Geel, poppy geel, kanarie geel. Ik kreeg deze tijdens die leuke aanbieding bij Etos, €15 besteden en dan krijg je zon leuk lakje. Nou had ik nog geen geel! kwam mooi uit! Dekt alleen slecht en niet gelijk.
Topcoat: Goede topcoat, niets op aan te merken eigenlijk. En droogt lekker snel
36: Mooi rood is niet lelijk, deze ook niet! Dit is een kleur rood die iedereen zou moeten hebben!


 
Onbekende merken
 
Van links naar rechts, roze en zwarte crackle, neon kleurtjes van de markt, goude en witte crackle, paarse crackle,  invite strong beauty, onbekend/merkloos

Caviar nails
 
Ik ga niet teveel vertellen over deze, dit zijn onbekende merken die je in de Big Bazar, Primark of op de markt kan kopen. Ik vertel er gewoon heel kort over;
 
Crackle lakjes: De roze en zwarte en witte crackle lakjes zijn heel goed en leuk, jammer dat het "uit" is blijft leuk. De gouden lak die zat in een setje samen met de witte. De gouden is alleen een normale kleur, hij is echt heel lelijk! xD Ik deed het voor de crackle, was mijn eerste crackle namelijk. De witte is net typex trouwens. Big Bazar
Neon: van de markt, dus je kan de kwaliteit ook wel beetje raden. Is wel eens leuk voor een feestje, nailart of voor onder de crackle lak.
Paarse Crackle; Kom ook bij de Big Bazar vandaan, van me moeder ooit eens gekregen tussendoor.. Ik snap alleen niet zo goed wat dit is, zo vloeibaar als water en cracklen doet ie eigenlijk helemaal niet. Sorry mam, lief gebaar maar nee, gewoon nee
Invite strong Beauty: kort maar krachtig, ooit uit me moeder der makeup laatje gejat ;)
Onbekende groene lak: Ooit zei ik eens tijdens het winkelen met me moeder en oma, ik heb helemaal geen groene nagellak (ik had er toen echt geen een) en toen kreeg ik op een random dag deze van mijn opa en oma, Mooi neon, maar dekt slecht, maakt niet uit, leuk voor nailart of onder crackle! Volgens mij wassie van de Action
Caviar Nails; Echt... ik snap die hele hype rondom Caviar nails gewoon niet! Ik zag dit setje voor 3 euro bij de Primark en ik dacht, weet je wat, YOLO ik koop hem. Ten eerste! Ik weet niet wat voor chemische troep er in dit flesje zit, maar echt, het STINKT! en niet eens naar nagellak. Naar echt iets super vaags!, Ten tweede, die balletjes: niet mooi te krijgen, het irriteert me echt tot Tokio wanneer het op me nagels zit (voelen voelen moet eraf is irritant meeeeeeeeh) en het is gewoon lelijk. Nee niet mijn ding!
 
 
Zo he, he, duurde ff dit artikel tikken. Nou ben ik alleen vergeten me enigste Opi lakje op de foto te zetten (Vergeef het me Opiiiiii) Maar was een zilveren crackle in iedergeval ;)
 
Bedankt voor het lezen!!
 
Heb jij ook een van deze lakjes?
 
 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten