donderdag 19 februari 2015

Mijn obsessie met uilen

Hi!



Misschien is het al opgevallen, ik heb een nieuw logo!
Lekker amateuristisch aangezien ik geen photoshop bezit, maar wel zelfgemaakt!
Zoals je kan zien staat er een uil in. Nou denk je misschien, ach dat vond ze gewoon leuk, maar nee hier zit toch iets kleins achter.

Ik heb een obsessie met uilen. Uilen als dier, maar ook in accessoires, kleding en meubels. Maar voornamelijk als dier. Ik heb ze op mijn kleding, op mijn woonaccesoires en ik moet alles van ze hebben.
Uilen fascineren me. Ze zijn er in het groot en in het klein, de een ziet er angstaanjagend uit terwijl de ander er weer vet schattig uitziet. Hun mooie grote oranje of gele ogen die je doordringend aankijken.
B-e-autiful <3<3<3


Maar waar komt deze obsessie vandaan? Ik heb werkelijk geen idee. Ik heb natuurlijk een groene opleiding gedaan (Dierverzorging dierenpark) waar ik mijn lessen met dieren kreeg. Nou hadden we (toen nog) geen uilen op school maar wel andere vogels als diverse volière vogels (kleintjes, maar ook papegaaien), pluimvee, watervogels etc. waar de liefde een klein beetje mee begonnen is. Ik was niet bang voor gefladder, in tegendeel, als ik ergens een kip kan aaien of een duif moet vangen doe ik dat gerust hoor, leave it to Super Tallie :)
Iet wat later ben ik voornamelijk van papegaaien gaan houden en tijdens mijn vervolgopleiding tot dierenartsassistente heb ik in het 3e jaar (instroming) een kamp gehad op een zorgboerderij. Op deze zorgboerderij was ook een valkeniersbedrijf waar ze ook uilen hadden.
En zo is het officieel geworden, als ik uit huis ga en ik heb een grote tuin, neem ik zowieso uilen!

Maar heb ik nou ook een lievelings soort uil. Ja zeker, de Siberische Oehoe heeft mijn hart gestolen. De witte versie van de Europese Oehoe. Deze heb ik voor het eerst gezien op het kamp en ik smolt weg bij deze mooie vogel. Ik was serieus verliefd op dat beest. Waar de Europese Oehoe al een pracht vogel is, is de Siberische net even een slag mooier en indrukwekkender.
Het liefst zou ik er dan ook nog zelf wat mee doen, zoals jagen bijvoorbeeld. Heerlijk lijkt me dat. Eerst maar even sparen voor een huis, maar wat er ook gebeurt. Ze komen!

Kamp, liefde!


Heb jij een favoriet dier?



2 opmerkingen:

  1. Wat zijn het toch prachtige dieren! Daarom vond je die brander zo leuk haha. Ik ben helemaal gek.op katten ik ben wel allergisch voor ze maar dat interesseerd me vrij weinig hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben dol op katten.. Maar uilen vind ik ook zeker prachtige dieren hihi
    Liefs Iep
    Mevrouw-iep.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen