maandag 22 juli 2013

Mijn allereerste MAC aankoopjes


Hooooooooiii

Vandaag ga ik het hebben over de twee nieuwe liefdes in mijn leven.
Vorige week heb je kunnen lezen dat ik met twee vriendinnen naar Parijs ben vertrokken voor 5 dagen. Natuurlijk heb ik daar wat geshopt!


Als ik in het buitenland ben koop ik normaal gesproken niet zo heel veel. Meestal ga ik met me ouders naar het buitenland en mijn ouders zijn geen shopfans. Helaas, Helaas. Ook ben ik meestal op locaties waar ze niet echt winkelcentra/winkels hebben die echt zoiets verkopen.
Maar in Parijs ben je in een shop walhala, en hallo, grote merken met jullie veels te grote prijsjes!
Ik ben nu dus met twee vriendinnen gegaan die WEL van winkelen houden (alleen de een heeft niet veel gekocht en de ander kocht meer andere dingtjes waar ik dan weer niet in geintereseerd was ^.^) en ik ging met mijn portomonee op stap.

De Champs Elysees... Wat doe je me aan! Ik zag van alles wat ik wilde hebben!
Zowieso... Sephora... Ik wilde heel graag een naked palet kopen van Urban Decay... Alleen.. ik dacht bij mezelf toen ik de prijzen zag... ik ga geen... ik herhaal GEEN €40 betalen voor een palet wat al minimaal 2 jaar in de winkels ligt. Toen dacht ik hmmmm... eigenlijk wil ik ook die Aqua Brow hebben van Make-up forever.. alleen in mijn hoofd waren de verpakkingen veel groter die ik bij Cynthia en Serena had gezien. En weer voor die prijs vond ik het niet waard.

Teleurgesteld liep ik de Sephora uit. Ik zag zoveel moois.. maar sommige dingen vond ik echt te duur om te kopen of ik zag iets van het eigen merk wat ik allang had.
Totdat ik de MAC pro store binnenliep... ik liep regelrecht als een zombie naar de lipstick counters. Eerste wat ik swatchte was Candy Yum Yum... uitverkocht... :'( en toen pakte en swatchte ik Please me... en die wilde ik al zooooooooooooooo lang hebben.. zonder erbij na te denken vroeg ik aan de makeup artist of hij die voor me wilde pakken en liep ik.. al gelunderend.. naar de kassa en had ik €18 neergelegd. Ik was als een kind zo blij.  Want ik kocht zojuist mijn eerste MAC product!

2 dagen later kwam ik een MAC counter tegen in  Gallerie de Lafayette (een soort Bijenkorf alleen nog luxer!). Bij de winkel op de Champs Elysees had ik nog een mooie oranjerode lipstick gezien maar kon het niet over me hart verkrijgen om er meteen twee te kopen (want twee dagen later heeft het niet hetzelfde idee ofzo ^.^) en kocht ik So Chaud. Hoppa.. weer een lipstick gekocht..

Ok.. Op naar de producten








Laten we beginnen bij mijn eerste aankoopje, Please Me.
Deze kocht ik dus op de Champs Elysees.. waarom koop je die daar als je die bij mij in de stad ook kan kopen... Zodat ik kan zeggen dat ik hem van de Champs Elysees heb gehaald ^.^

Ok.. Please me is bij de meeste mensen my lips but better. Bij mij omdat ik erg donkere lippen heb gewoon een mooie lichtroze kleur. Wel moet je goed opletten dat je lippen goed verzorgd zijn (gehydrateert en geen velletjes!) dit omdat het een matte finish heeft.
Met dit weer smeert de lipstick heel mooi romig mee. Ik denk wanneer het minder warm is dat hij wat stroever smeert. Buiten dat alles smeert hij mooi egaal mits je lippen goed verzorgd zijn.
Omdat hij dus matte finish heeft trekt het een beetje in en zo blijft ie toch best wel een flinke maaltijd zitten. Dat had ik eigenlijk niet verwacht. Alleen als ie dan uiteindelijk gaat vervagen trekt het wel in de lijntje. maar dat hoeft pas na een halve dag! Pluspunt!

Next one, So Chaud. So Chaud is in het licht oranje, maar ga je wat meer richting schaduw dan issie wat meer rood. We noemen het roranje ^.^ In iedergeval is dit een mooie kleur als je wat bruiner bent. Tenminste. ik vind hem super mooi nu ik een wat bruiner gezicht heb. Als ik hem op een wat witter gedeelte van mijn huid swatch is hij toch anders.

Ook deze heeft een matte finish, ik hou van matte oh yeah.
Omdat deze iets donkerder is vallen de velletjes wat minder op. En ook deze is lekker romig ondanks dat het een matte finish heeft. Ik heb deze laatst naar een verjaardag van mn opa en oma gedragen en hij bleef de gehele verjaardag opzitten, ondanks het vele drinken (want het was er bloed en bloed heet) en de snacks bleef ie netjes op zn plaats.
Oh leuk weetje trouwens. Toen ik deze in Parijs kocht teste ik hem op de kamer hoe die stond in gewoon licht en daarna zou ik gaan douchen. Dus met lipstick en al onder de douche gesprongen. Eenmaal er onder vandaan zat hij nog steeds op de plek waar hij moest zitten. Op een paar plekjes na die ik per ongeluk met de handdoek uitgeveegd had. Pluspunt!

Ik ben echt super super super blij met mijn twee nieuwe aanwinsten! Zowieso ben ik een lipstick fan dus met lipstick kan je me altijd blij maken. Maar ik denk dat ik in de toekomst zeker meer lipsticks van MAC ga aanschaffen! Wel even sparen want ze kosten €18 per stuk. Toch eerst even nadenken dan voor ik hem zeker weten ga aanschaffen.
Gelukkig is het merk ook gewoon in Nederland te koop en zit er een pro store in Amsterdam en een counter in de Bijenkorf ^.^

Wat was jouw eerste MAC aankoop?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten