vrijdag 12 juli 2013

Music was my first love

And it will be my last.... Dit zong John Miles in 1976. En oh yeah, ik ben het hier hartstikke mee eens!
Ik ben verslaafd aan muziek. Kan dat? Ja dat kan!
Ik heb geen drugs nodig, of alcohol, tabak weet ik het. Mijn verslaving is veel gezonder en je gaat er niet dood aan en je word er ook niet ziek van ^.^
Ik kan echt werkelijk niet zonder muziek! Altijd moet ik muziek om me heen hebben. Ik word echt helemaal panisch wanneer het te stil is om me heen.
Studeren? Met muziek aan. Werken. Met muziek aan.

Nu ben ik zon meisje dat niet van een soort muziek houd. Ik ben van de verschillende muziek. Wel kan je mij koppelen aan harde muziek (denk aan rock, metal maar denk ook aan hardstyle en harde dance muziek). Ik luister van Hazes tot 30 seconds to Mars, en van Yellow Claw tot Kane.

Nu ben ik ook niet snel fan van een bepaalde zanger/es of band. Wel hebben een paar bands/zangers/essen etc. mijn hart wel gestolen.

Yellow Claw

Ja he ik gebruik ze niet voor niets als voorbeeld. Sinds 2011 ben ik intensiever in het uitgaan. Voorheen ging ik ook wel eens naar een danskroeg of een schoolfeest zon vier keer per jaar. Maar nu ga ik toch wel wat vaker in de maand uit (mits mijn portomonee dat toelaat natuurlijk). Ik ben graag in Harders Plaza, een club in "hoe raad je het zo" Harderwijk.
Hier ben ik voor het eerst in aanraking gekomen met de goeie dance muziek. Regelmatig komen er "grote" Nederlandse Dj's optreden. Yellow Claw is daar een bekende Dj groep van.
Je kent ze waarschijnlijk van hun eerste hit Krokobil, ja je weet wel, hap hap met je krokobil ;)

De energie in deze groep, Oh mie God! Vriendinnen kijken me altijd raar aan wanneer ik he-le-maal uit me plaat ga op hun muziek als ze er weer eens zijn. De beats, daar doe ik het voor. Want de tekst die ze erop hebben... slaan negen van de tien keer helemaal nergens op. Maar dat geheel terzijde.. Yellow Claw dus!
Mijn lievelingshit van Yellow Claw is toch eigenlijk wel Allermooiste Feestje en hun recente nummer Thunder samen met de Oppesites.

Yellow Claw vs The Oppesites - Thunder
 
 
 

30 Seconds To Mars

Dit jaar ben ik voor het eerst naar Pinkpop geweest in Landgraaf in het mooie Limburg. Hier heb ik trouwens gewerkt, ja ik was een van die grietjes die sochtends met der blije bakkes je vrolijk wakker maakte op Camping D, en dan een paar uurtjes vuil stond te prikken. Terwijl jij dacht dat ik van bureau Halt was, verdiende ik lekker me centjes en mocht ik gratis het festival terrein op. Op de tweede dag van Pinkpop waren zij daar. 30 Seconds To Mars. Gebroeders Leto (Shannon en Jared) en Tomo Milicevic. Jongens, ik besefte weer hoe awesome hun waren!

Ik ontdekte de band in 2005, hun single A Beautiful Lie was toen gaande. Ik was 14 en zat al zo nu en dan beetje te surfen op de computer die ik bij mijn opa had. Youtube was in Nederland nog niet echt populair dus keek je clips via andere sites. TMF, The Box, en MTV spamde je dood met deze clip, ook met From Yesterday trouwens ;) Ik vond de muziek wel leuk, ik kon de clip "grijs draaien" maar daarna ebde de liefde weer weg en je hoorde niet veel meer van deze band.
In 2009 kwamen ze opeens weer terug met hun single Kings and Queens. En ik begon ze langzaam aan weer te volgen. Nog steeds was ik geen die hard fan maar sinds Pinkpop, waar ik ze dus voor het eerst live heb zien spelen ben ik verkocht. Alle cd's ingeslagen en ja, ik ken ze al dromen. Ik besefte me toen ik de cd's had dat ik erachter kwam dat ik de oude hits ook al kon en dat ik ze dus eigenlijk al vrij goed kon. Hmm... waar zon optreden al niet goed voor is ^.^

12 November, een dag voor me verjaardag, ga ik ze zien in het Ziggodome. Ik ben blij.
Mijn favoriete nummer is trouwens The Kill (2006). Oh en trouwens, dat ze er alle 3 goed uitzien (ik weet het niet veel mensen zijn het met me eens ^.^) werkt ook heel goed mee! Ik durf toch wel te zeggen dat ik toch een klein beetje in de Echelon familie zit ;)

30 Seconds To Mars - The Kill
 
Kane


In 2008 zei een klasgenootje van de middelbare school, "he heb je zin om mee te gaan naar Kane in de Heineken Music Hall"? Ik wist wie Kane was, hallo Dinand Woesthoff (de leadzanger) is knap die kon ik wel hoor. Dus wij naar de Heineken Music Hall. Het concert stond in het teken van hun nieuwe album Everything You Want. Ik had de plaat zelf nog niet echt gehoord, wel kon ik vrij veel oude hits dus daar kon ik op meebleren alsof me leven er vanaf hing. Vele concerten volgenden nog. Zo ben ik 2x in Paradiso, 1x in Carre, 1x op Java Eiland en 1x in de Westergasfabriek geweest voor de heren.

Ook heb ik ze 1x mogen "ontmoeten" in de Bijenkorf in Amsterdam. Kijk, aangeraakt heb ik Dinand zo vaak (no dirty minds please, meneer stagedived graag en ik sta altijd vooraan ^.^) maar nu kon ik hem daadwerkelijk spreken en met hem op de foto! Oh Me God! Blijer kon je me op dat moment niet hebben.

Ik ben een diehard Kane fan, maar heb ze per ongeluk toch een beetje laten vallen voor de heren van 30 seconds to Mars. Ik ga graag nog naar een concert van ze, maar het was kiezen einde van dit jaar, of naar Kane (waar ik al zo vaak heen ben geweest en die vaker in Amsterdam zijn) of naar 30stm (die niet vaak in Nederland zijn). Mijn keuze was snel gemaakt. Sorry jongens, no offense.
Toch hou ik nog wel heel veel van de heren Dinand Woesthoff en Dennis van Leeuwen. Mijn all time favorite is hun allereerste single, Where Do I Go Now (1999)


Kane - Where Do I Go Now?

 
André Hazes
 
Ja, ik ben een Amsterdammer. Ja, dan ben je opgevoed met de muziek van Hazes. Terwijl ik op de grond met wat speelgoed zat te spelen draaide mijn moeder altijd wel een cd'tje van Hazes. Op een gegeven moment kan je als klein meisje de muziek wel meezingen. Hoe leuk is dat!?
 
Hoe jaloers was ik ook toen mijn ouders naar het concert gingen in de Arena (wat onverwachts, zn laatste grote optreden zou worden) Helaas zou ik nooit meer naar een concert van deze geweldige man kunnen. Op 23 September 2004 is hij helaas overleden na een hartstilstand. Ik weet het nog heel goed. Ik was eerste jaars van de middelbare school, ik zat bij handarbeid en een meisje kreeg een smsje van der moeder. Andre Hazes was overleden. Dat was raar. Ik heb niet zitten huilen, maar ik weet wel dat ik het echt super erg vond en dat ik het in eerste instantie niet eens geloofde. Helaas het was waar.
Mijn moeder draait nu nog steeds alle cd's van Hazes. En ik zing ze nog steeds mee.
Laatst zijn mijn moeder en ik naar de musical van Andre Hazes geweest, Hij gelooft in mij. Ik had hier veel meer van verwacht en mijn moeder en ik vonden dat ze de musical eerder Rachel de musical hadden kunnen noemen. Maar ach, wie zijn wie ;)
 
Mijn all time favorite nummer van Andre is Kleine Jongen en Wees Zuinig Op Mijn Meissie. Stiekem hoop ik, ik zeg altijd dat ik niet ga trouwen, dat als ik toch nog eens ga trouwen, dat mijn vader of mijn opa (of allebei nog mooier!) dat liedje voor me wil zingen op mn bruiloft!
 
Andre Hazes - Wees zuinig op m'n meissie
 
 
wat is jouw favoriete muziek?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten