donderdag 9 januari 2014

2014.. een nieuw jaar, nieuwe kansen



Dus ja, zo goed begon ik met ja elke dag een post of 3x per week.
Ik heb gewoon ondertussen al maanden niet meer geschreven en wil de draad toch weer gaan oppakken.

Ja wat is er in die tijd allemaal gebeurd.
Na mijn vakantie op Lanzarote is mijn jaar heel snel gegaan.

In september heb ik na lang leren eindelijk mijn diploma Paraveterinair gehaald. Mijn herexamen is zo goed gegaan dat ik dan eindelijk het papiertje in ontvangst mocht nemen.

In september heb ik ook een baan gevonden, jawel een echte baan! Sinds 16 september ben ik werkzaam bij de Jumper huisdierendiscount. Ik zit zelfs nog in mijn eigen branche! Alhoewel, niet helemaal natuurlijk. Ik heb geen papieren om in een dierenwinkel te werken, al heb ik natuurlijk wel mijn dierverzorging/dierenpark en mijn paraveterinaire diploma gewoon op zak. In 2009 heb ik in het filiaal in Osdorp (Amsterdam West) stage gelopen wat mij goed bevallen is dus het concept Jumper kende ik al.
Twee weken heb ik in het filiaal in Zaandam gestaan en daarna fulltime in een nieuw geopende filiaal in Purmerend.Een super groot filiaal van 1000m2  Ik heb het hier onwijs naar mijn zin en ik leer elke dag weer wat bij. Natuurlijk heb ik ook super toffe collega's die me veel leren en waar ik veel plezier mee heb.

Sinds ik ook nu 32 uur in de week werk ben ik ook 8 kilo al kwijt. Alleen beetje jammer dat Kerst er dan weer tussendoor komt en het voor je moet verpesten, maar ook dat is er alweer af. F*ck you sportschool, gewoon werken en niet meer snoepen! Hoppa!

Ik kon weer lekker uitgaan, want 32 uur werken betekend ook eindelijk weer centjes verdienen! Lekker naar Brothers naar Dirty House XL of naar Club Vroeger in Bloemendaal naar Sexed up on the beach of gewoon mijn eigen stekkie Harders Plaza naar de Sexed up feesten. Geld maakt niet gelukkig maar ik ben liever verdrietig in nieuwe kleren dan in oude kapotte kleren.


Helaas. Er gebeurden ook nare dingen.
Helaas heb ik mijn lieve konijntje Foxy op 27 december in moeten laten slapen na een tijd sukkelen met haar gezondheid. Uiteindelijk bleek ze baarmoederkanker te hebben en een parasiet in der hoofd. Hoe erg ik het ook vond om mijn kleine meisje achter te laten heb ik er in moeten laten slapen. Terwijl ik dit typ biggelen de tranen alweer over me wangen. Ik mis mijn kleine meisje zo :( Ze is 5 jaar geworden, wat opzich een mooie leeftijd is. Al was ze mega oud geworden, het blijft rot om je beestje in te moeten laten slapen. Het is zo stil en ik kan, en wil,  maar niet wennen aan de lege plek in de gang.

2014.. een nieuw jaar nieuwe kansen. Dit zijn mijn voorlopige plannen en wensen die ik zou willen waarmaken voor dit jaar


  • Pinkpop 2014
 Net als vorig jaar wil ik weer 4 dagen werken op camping D. Smorgens werken op de camping en smiddags het festivalterrein op. Dit jaar wil ik zeker de optredens van Stromae en Metallica zien!
  • Autorijbewijs halen. 
Het moet er nou maar eens van komen niet? 22 jaar en nog steeds geen rijbewijs? Shame on me!
Elke dag moet ik met de bus op en neer van Amsterdam Noord naar Purmerend. Wat met de auto een stukje van een kwartier is, is met de bus een uur rijden. Do you get the point?


  • Rondreis door een Aziatisch land
Japan, China, Indonesiƫ, De Filipijnen, Thailand maakt me niet uit waar als het maar een Aziatisch land is. Azie is een werelddeel wat me fasineerd. De cultuur, de geschiedenis, de natuur, het eten. Gewoonweg alles! Japan en China staan het hoogst op mijn lijstje. Zon reis wil ik alleen niet zelf maken maar met een vriend/in. Helaas kost zon reis ook heel veel centjes. Sparen sparen sparen!

  • Een huisje voor mezelf
Of in ieder geval, een plekje voor mezelf. Een kamer, een echt huis. Zolang ik het maar helemaal zelf kan inrichten zoals ik zelf wil, koken wat ik zelf wil en gewoon doen en laten wat ik zelf wil. Ik heb het absoluut niet slecht thuis maar als je 22 bent wil je graag ruimte voor jezelf hebben. Purmerend of Amsterdam, het maakt niet uit. Ook hiervoor hebben we centjes nodig!

  • Nog meer afvallen
Ik ben goed op weg en dit blijf ik ook lekker volhouden. Het gaat me steeds makkelijker af om van snoep af te blijven, al kan ik sommige dingetjes alsnog niet weerstaan. Verder blijf ik gewoon het gewoon lekker doen zoals ik nu bezig ben. Dan moet het zeker gaan lukken lijkt mij

En voor de rest gaan we zien wat 2014 mij gaat brengen.
Ik ga zowieso proberen weer een beetje deze blog levend te houden!

Toedeloe!

Tallie




Geen opmerkingen:

Een reactie posten