zondag 31 augustus 2014

Lets watch some series


Ik kijk graag series. En dan het liefst van die series die niet standaard op de Nederlandse televisie word uitgezonden. 
Nee, nee, dat is veels te makkelijk. En nee ik kijk ook geen Netflix. Ik koop geen zenders waar ik extra voor moet betalen als de series die daar op komen, die ook gratis op internet te vinden zijn. Want je bent een Hollander of je bent het niet :D



Ik ben ook best kieskeurig in mijn series. Het liefst kijk ik geen series die al 10 miljoen keer herhaald zijn op tv (ik noem CSI). Een serie moet mij vanaf aflevering 1 al boeien. Dat hij dat niet ga ik niet eens de moeite nemen om naar aflevering 2 te gaan kijken.
Ik kijk ook niet perse 1 soort genre serie. Want de ene keer vind ik een comedy leuk en de andere keer weer een drama. 

Vandaag deel ik mijn top 5 favoriete series met jullie zonder te spoileren natuurlijk:


American Horror story 



American Horror Story (AHS) is een een drama/horror serie tot nu toe bestaande uit 3 seizoenen. Elk seizoen heeft een eigen verhaal. Wel komen de meeste acteurs in elk seizoen weer terug maar hebben ze dus een andere rol. Niet in ieder seizoen spelen dezelfde acteurs. 
Seizoen 1 gaat over een bezeten huis, seizoen 2 over een gekkenhuis waar vreemde dingen gebeuren en seizoen 3 over hekserij. Seizoen 4 begint in oktober 2014 in Amerika en zal gaan over freakshows. 
Ik hou absoluut niet van horrorfilms/series/verhalen/wat dan ook normaal gesproken. AHS is niet belachelijk eng, ik durf deze serie (als koningin  bange poeperd) gewoon te kijken in het donker en zonder dekentje. 



Orange Is The New Black


Orange Is The New Black (OITNB) is een comedy/dramaserie over Piper Chapman die 15 maanden in een vrouwengevangenis moet zitten vanwege drugssmokkel in het verleden. De serie draait om Piper maar in elke aflevering draait het ook elke keer om een andere medegevangene over hoe zij in de gevangenis in is gekomen. 2 seizoenen zijn uitgegeven en er is een 3e in de maak. OITNB is een heerlijke serie afwisselend met humor en serieuze zaken. Pas op: zeer verslavend!! Op televisie alleen te zien op Netflix.

Sleepy Hollow


Sleepy Hollow is een bovennatuurlijke/politieserie. Maar geen standaard politie serie. Sleepy Hollow gaat over Ichabod Crane die sterft in een slagveld in 1781 nadat hij een soldaat heeft onthoofd. Om niet al te veel van het verhaal te spoileren spoel ik even een stuk door (zie trailer). In 2013 worden zowel Crane als de onthoofde soldaat weer wakker. Crane en zijn nieuwe partner Abigail Mills moeten een manier vinden om de boel weer normaal te krijgen (even heel kort samengevat, anders word er teveel gespoilerd) Op dit moment is er nog maar 1 seizoen. Deze is afgelopen augustus op de Nederlandse televisie geweest op SBS 6. 
Deze serie is leuk als je van spanning, fantasy en geschiedenis houd. De serie is gebaseerd op het verhaal van de Headless Horseman en de film The Legend of Sleepy Hollow. Seizoen 2 is onderweg!


Devious Maids



Devious Maids is een comedy/dramaserie gaat over 5 dienstmeisjes (Carmen, Zoila, Valentina (de dochter van Zoila) , Marisol en Rosie) van Spaanse, Puerto Ricaanse en Mexicaanse afkomst die schoonmaken in Beverly Hills. Marisol is nieuw in de groep en probeert de moord op de vermoorde dienstmeid Flora op te lossen. Dit doet ze door incognito als dienstmeid te werken bij het huis waar Flora heeft schoongemaakt en waar Flora vermoord is. De serie draait om alle 5 de dienstmeisjes en hun eigen avonturen.
Op dit moment zijn er 2 seizoenen. Seizoen 2 is met een open einde gestopt dus neem aan dat er nog wel een seizoen 3 komt.Op internet word dit alleen nog niet bevestigt. Op dit moment is is Devious Maids seizoen 1 te zien op TLC elke donderdagavond.

Sword Art Online



Sword Art Online (SAO) is een anime over Kirito die vastzit samen met miljoenen andere mensen in het virtual reality MMORPG game Sword Art Online. Spelers die deze game spelen kunnen niet meer uitloggen nadat ze eenmaal zijn ingelogd en ook is hun virtual realityhelm niet meer af te zetten of laten afzetten door een ander in de offline wereld. SAO is een game met zwaarden. Raakt je HP (healthpoints) op 0 dan zal je niet alleen dood zijn in de game maar ook in de echte wereld. De enige manier om het spel te stoppen en iedereen te bevrijden is door het spel te verslaan en dus de eindbaas te verslaan.  
Van SAO zijn 2 seizoenen. Seizoen 1 bestaat eigenlijk uit 2 seizoenen, dit is meer een soort van vervolg van seizoen 1.1 alleen dan weer in een andere game. Seizoen  2 is gewoon een compleet nieuw verhaal met Kirito. 
De trailer is nep... dit omdat het Engels gesproken is. Anime kijk je in het Japans (met Engelse ondertiteling uiteraard)



Welke series kijk jij? 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten